THE CURE - Songs Of A Lost World
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Taky vám už někdy lezou na nervy všechny old school hardcoreové kapely, které drhnou pořád dokola ty samé riffy a zpívají texty o pouličních rvačkách a životě na ulici nemajícím žádnou perspektivu? Taky už vám tyhle kapely někdy připomenou nudné a dávno vyčerpané heavy metalové páprdy v kožených kaťatech? No, možná, že zbytečně přeháním, ale mezi hraním si na tvrďáky v bílém nátělníku a šaškování s Harleyama moc rozdílů nevidím. Ale proč to všechno vzpomínám u recenze skupiny, která je v rámci hardcoreové scény považovaná za jednu z nejosobitějších?
No právě proto, že ani hardcoreová muzika už dávno nespí ve vlastní ulitě, ale právě naopak v posledních letech do sebe absorbuje čím dál více různých vlivů, což je pochopitelně jen ku prospěchu věci. To je případ i čtveřice KYLESA z amerického města Savannah ležícího na východním pobřeží Spojených států. Přes celou zemi, až do Los Angeles museli KYLESA vycestovat aby pořídili své zatím poslední album. Toto i přes své pestré vyznění v první řadě nehodlá nikterak zapírat svůj hardcoreový původ. Těžký a hutný zvuk kytar o tom dost jasně vypovídá. Čím jsou tedy KYLESA tolik specifičtí? V první řadě je to hlavně způsob, jakým pracují s vokály. Střídání mužského a ženského hlasu není samozřejmě nic neobvyklého, ale tentokráte prvek v podobě něžného pohlaví nehraje roli uklidňujícího elementu, ale právě naopak. Lauryn řev totiž dokáže navodit velmi neklidnou až neurotickou atmosféru a stejné pocity mám vlastně z komplexního zvuku kapely.
Hudba samotná v sobě kromě hardcoreového základu infiltruje vlivy kapel jako NEUROSIS, ISIS a já osobně slyším třebas starší BUZZOV-EN. Vlivy dvou prvně jmenovaných spatřuji v hlavně v zahuštěném kytarovém zvuku a v celkové atmosféře hudby KYLESY, která je nesmírně ponurá a depresivní. Skutečně tuhle desku rozhodně nedoporučuji k poslechu pro navození optimistické nálady. Každá skladba pak přistupuje k těmto pocitům svým vlastním a pokaždé jiným způsobem. Jednou si kapela vypomůže klasickým punkovým riffem, jindy zase hardcoreovou přímočarostí a potřetí třebas s pomalými a ponurými tempy. To vše pak okořeňují jemné metalové anebo i stoner rockové přísady. Celá nahrávka však i přesto působí kompaktně skličujícím dojmem a popravdě si nevzpomínám, kdy jsem při hudbě prožíval podobné pocity.
Značím si novou oblíbenou kapelu a za zvuků této vražedné kolekce se v očekávání dalšího hudebního směřování a pilování vlastního zvuku těším na následující album.
CD k recenzi poskytli Day After records
Neuroticky působící směsice několika hardcoreových a metalových proudů se skličující atmosférou. Pokud se chcete muzikou jen nenáročně bavit, tady asi nepochodíte. Pokud hledáte neotřelost a sympatickou snahu bourat žánrové hranice, jste na správné adrese.
8 / 10
Brandon Baltzley
- bicí
Corey Barhorst
- basa, vokály, samply
Phillip Cope
- kytara, vokály, samply
Laura Pleasants
- kytara, vokály
1. In Memory
2. Fractured
3. Train Of Thought
4. Motion And Presence
5. Welcome Mam To Abandoned Life
6. Bottom Line
7. Eyes Closed From Birth
8. Shatter The Clock
9. Phantoms
10. Crashing Slow
Ultraviolet (2013)
Spiral Shadow (2010)
Static Tensions (2009)
Time Will Fuse Its Worth (2006)
To Walk A Middle Course (2005)
No Ending (2004)
Split With CREAM ABDUL BARBAR (2003)
Kylesa (2002)
Datum vydání: Pátek, 22. dubna 2005
Vydavatel: Prosthetic Records / Day After
Stopáž: 40:09
Produkce: Alex Newport
Studio: Hot Head Recording Studio, LA (USA)
-bez slovního hodnocení-
Návrat po šestnácti letech. Navíc víceméně autorská deska Roberta Smitha. Navazují na nejlepší kousky své diskografie a současně se zbytečně neopakují. Poslouchám to poslední dva týdny a moje dojmy stále rostou.
Bilanční a v rámci možností i moderní album zároveň. Typičtí BODY COUNT místy výrazně oživení působením hostů. Album sotva překvapí něčím neotřelým, ale dá se mu odolávat jen do prvního výkřiku "madafaká". Pak už je to zase všechno zpátky v 90's.
Faust a spol. tentokrát více přitlačili na pilu a natočili o poznání méně přátelskou desku. Více black metalu a méně zjemňujících prvků. I tak je materiál pěkně diversifikovaný, jen je méně přístupný a chybí mu ona zpěvnost, vzletnost a naléhavost.
Čistý death/doom. Špinavý, jeskynním marastem až po krk nasáklý. Ale také spíše jednoduchý, držící se jako klíště žánrových standardů bez nejmenší ochoty alespoň základně experimentovat. Co mu však nechybí, je tolik potřebná neotesanost a hrubozrnnost.
Nejvíce přístupná deska GAEREA. Portugalci sice stále preferují rychlá tempa, ale materiál zároveň různě zahlazují, kudrnatí a zjemňují. A vesele do něj integrují jeden post-metalový prvek za druhým. Black metal pro masy, nicméně velmi pěkně složený.
(Raw) blackmetalový projekt z pokojíčku se vším všudy. Tentokrát za materiálem stojí osoba pohlaví něžného. Slyším za tím trochu SATANIC WARMASTER, SARGEIST, ORDER OF NOSFERAT a nebo také WINTER LANTERN. Jednoduchá, leč dobře poslouchatelná deska.
Debutové album hardcore kapely, která je složena ze členů ve svém žánru vyhlášených švédských skupin OUTLAST a VICTIMS. Dvacet minut nekompromisního nátěru brousícího až do oblasti crustu.